Salgs- og leveringsbetingelser for privatkunder

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for køb af varer på https://www.vendlet.dk/

1. Hjemmesidens ejer

Direct Healthcare Group Danmark A/S
Bredgade 45
7400 Herning
Danmark
Telefonnummer: +45 70 22 43 41
E-mail: info.dk@directhealthcaregroup.com
Momsregistreringsnummer: DK27225780

2. Aftaleindgåelse

Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale.

3. Betaling

Vi modtager følgende betalingsmidler:

  • MasterCard
  • Visa
  • Dankort
  • MobilePay

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

4. Levering

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.

Hvis varen er på lager, er vores leveringstid 1-3 hverdage efter din bestilling er modtaget. Du kan se på vores hjemmeside om de enkelte varer er på lager eller ej.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • Levering med PostNord til pakkeshop
  • Levering med PostNord til privatadresse
  • Afhentning hos Vendlet i Aabenraa

5. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

  • Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om én ordre, der leveres i flere pakker.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb. Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Se hvordan du returnerer på vores returside.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.

Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.

For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber.

Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

6. Reklamation

Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice vendlet@vendlet.dk. Vi anbefaler dig, at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.

7. Klagemuligheder

Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice info.dk@directhealthcaregroup.com

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mailadresse vendlet@vendlet.dk.